top of page
  • Hannah Lund

Mit ny podcast Service, TAK! Når restauranterne smider mundkurven


Nyt podcast Service TAK Danske restauranter smider mundkurven Hannah Lund

ALLE bedømmer restauranter, som tager imod med et smil. Fordi det er et servicefag. Men - hvad når de bliver bedt om at smide mundkurven? I Service TAK! vil jeg lade dig lytte med, når restaurationsbranchen får mundkurven af. Kom med bag facaden i en af Danmarks hårdeste brancher.

Hør om magtmisbrugende anmeldere, tyranniske køkkenchefer, katastrofale investeringer, utaknemmelige og nærige gæster, gamle råvarer og sippede naboer.

Jeg vil afsløre uretfærdighederne, sladderen, det farverige persongalleri og hele den mærkelige og anderledes hverdag.


Normalt ser du kun den glitrende facade. Spillerne i den her branche må tit finde sig i hvad som helst i servicens hellige navn, og langt de fleste af dem har fået mundkurv på. Den tager jeg af nu! Lyt med til Service, tak! - og få en øjenåbner til næste gang, du sætter dig til bords på en restaurant.


 

Lyt til podcastet Service, TAK! på Podimo:

De to første afsnit: Restaurantinvesteringer og pengetab, og Gæt et svin er ude nu


 

Mundkurven skal af

Restauranter, streetfoodvogne, caféer – alle, der byder på det mindste måltid mad, bliver konstant sat under lup af anmeldere, gæster, medier og influencere. Men hvad synes de selv? Hvordan ser det ud fra køkkenet og gennem restaurantchefens og ejernes øjne?


Det vigtigste for en restaurants overlevelse er mange tilfredse gæster. Sådan tjener de til dagen og vejen. Det er bare for dem også en personlig glæde at sørge for, at gæsterne virkelig har en god oplevelse – meget mere end man ser i andre brancher. Her har de hjertet og æren med hver dag.


Så hvordan, kære gæst, kære anmelder, kære influencer, ser de EGENTLIG på jer? Og hvordan får de dagligdagen til at hænge sammen med leverandører, underbetalte opvaskere og undertrykte kokkeelever, nabo-klager, bureaukratiske myndigheder og svigtende kundeunderlag? Hvordan bliver en restaurant en succes, og hvornår skal man investere i den bliver ved at være det? Hvordan klarer man tonen i køkkenet og den militæriske køkkenchef?


Lyt med og lær restaurantbranchens stemmer at kende indefra … på godt og ondt.




Kærlig hilsen

Hannah Lund


bottom of page